Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009

Το μποτιλιάρισμα ήρθε νωρίς...


Τα περίπου 5.000 σχολικά λεωφορεία των ιδιωτικών σχολείων που θα ξεκινήσουν από τα τέλη της εβδομάδας θα είναι όπως κάθε Σεπτέμβριο το κερασάκι στην τούρτα του κυκλοφοριακού. Ωστόσο, ήδη, τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι φέτος οι δρόμοι της Αθήνας γέμισαν γρηγορότερα και πιο ασφυκτικά από τα προηγούμενα χρόνια. Oι ώρες... κυκλοφοριακής αιχμής (7-9 το πρωί και 3-5 το απόγευμα) διευρύνονται συνεχώς, ενώ τα μποτιλιαρίσματα σε βασικές οδικές αρτηρίες φαίνεται να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα. «Μόνο φέτος, στην Αθήνα κυκλοφορούν πάνω από 120.000 καινούργια Ι.Χ., επιβαρύνοντας τους ήδη κορεσμένους δρόμους της πρωτεύουσας», είναι η πρώτη διαπίστωση του αναπληρωτή καθηγητή Σχεδιασμού των Μεταφορών του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Στράτου Παπαδημητρίου. «Όταν έχουμε ένα σύστημα που δουλεύει σχεδόν σε οριακές συνθήκες, η παραμικρή επιβάρυνση επιφέρει πολλαπλάσια δυσάρεστα αποτελέσματα», προσθέτει. Φθάνει η ώρα μηδέν Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) έχει ήδη προειδοποιήσει ότι οι δρόμοι της Αθήνας δεν αντέχουν άλλα αυτοκίνητα και πως για περίπου 10 μεγάλες οδικές αρτηρίες πλησιάζει η ώρα μηδέν αν δεν ληφθούν εγκαίρως μέτρα για τη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος. Είναι χαρακτηριστικό, λέει ο κ. Παπαδημητρίου, πως στο κυκλοφοριακό της Αθήνας δεν μεταβάλλεται μόνο ο δείκτης αύξησης των αυτοκινήτων, αλλά και άλλοι κρίσιμοι δείκτες, όπως για παράδειγμα το σύνολο των μετακινήσεων και η κινητικότητα των χρηστών των δρόμων. Παλιότερα, εξηγεί, είχαμε τις κλασικές μετακινήσεις από το σπίτι στη δουλειά και αντίστροφα. Τώρα έχουν μπει εμβόλιμα και μετακινήσεις προς το σχολείο ή τους γονείς που μπορεί να μένουν στο άλλο άκρο της πόλης. Μπλόκο και στην περιφέρεια Από την άλλη πλευρά, αρκετοί είναι εκείνοι που αναζητούν κατοικία σε άλλες λιγότερο κορεσμένες περιοχές της Αθήνας (π.χ. στα βορειοανατολικά και νοτιοανατολικά προάστια), με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα κάθε μέρα μέχρι να φτάσουν στη δουλειά τους. Έτσι, το κυκλοφοριακό μοιραία ακολουθεί τις επεκτάσεις της πόλης, υποστηρίζει ο κ. Παπαδημητρίου. Αυτό σημαίνει πως εάν μέχρι τώρα τα μεγαλύτερα προβλήματα παρατηρούνταν σε άξονες όπως η Κηφισίας, η Μεσογείων ή η Αλεξάνδρας, τώρα μοιραία θα επεκταθούν σε οδικές αρτηρίες όπως η Αμφιθέας, η Αλίμου, η Πεντέλης, η Βάρης- Κορωπίου και η λεωφόρος Μαραθώνος που οδηγούν στην άλλη, καινούργια Αθήνα. Αδιάβατοι δρόμοι Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΣΕΣ (για λογαριασμό της μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής), η μέση ωριαία ταχύτητα στους δρόμους αυτούς από τα 15-20 χλμ. ανά ώρα που είναι σήμερα θα μειωθεί στα 5-7. Την ίδια στιγμή, η Αττική Οδός, δρόμος- πρότυπο για το Λεκανοπέδιο σήμερα, αναμένεται να εμφανίζει όλο και μεγαλύτερα διαστήματα μποτιλιαρίσματος κυρίως στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας- Μεταμόρφωση.

Πηγή: fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου