Κυριακή 4 Απριλίου 2010

ΟΣΦΠ: Βάζει ο Κόκκαλης τα δέκα εκατομμύρια

ΟΣΦΠ: Βάζει ο Κόκκαλης τα δέκα εκατομμύρια 
Μόνος του θα βάλει όπως φαίνεται ο Σωκράτης Κόκκαλης το ποσό των δέκα εκατομμυρίων ευρώ για να καλυφθεί η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. Ύστερα από το αδιέξοδο στις συζητήσεις με τον Λαυρέντη Λαυρεντιάδη αυτή η επιλογή είναι μονόδρομος για τον πρόεδρο του Ολυμπιακού, εκτός και αν αλλάξει στάση ο Κύπριος επιχειρηματίας ή υπάρξει τρίτο πρόσωπο, το οποίο θα ενδιαφερθεί να εμπλακεί στην ΠΑΕ.

Σε συνέντευξή του στο «Έθνος της Κυριακής», ο Λαυρεντιάδης υποστήριξε πως δεν είναι μέσα στις προτεραιότητές του να αυξήσει το ποσοστό του στους Πειραιώτες. «Ως επιχειρηματίας κοιτάζω διάφορα πράγματα, δεν έχω πάρει τελική απόφαση, είμαι σε μια φάση που το εξετάζω. Ωστόσο, δεν σκοπεύω να αυξήσω το ποσοστό μου στο άμεσο μέλλον», τόνισε.

Φυσικά ρωτήθηκε για το αν υπάρχει ποτέ περίπτωση να αναλάβει την προεδρία των «ερυθρολεύκων». Απαντώντας με αφοπλιστική ειλικρίνεια παραδέχθηκε το εξής: «Εγώ αυτή τη στιγμή ασχολούμαι μόνο με το «Καραϊσκάκη» και όχι με τα της ΠΑΕ. Θεωρώ ότι ο Ολυμπιακός είναι η ναυαρχίδα του αθλητισμού και στο ποδόσφαιρο είναι μια ομάδα με διεθνή αναγνώριση και αξία. Για μένα η τοποθέτηση στον Ολυμπιακό ήταν καθαρά επενδυτική real estate. Πιστεύω καταρχήν ότι είναι ένα μοναδικό κεφάλαιο σε ένα μοναδικό σημείο της Αττικής, στον Πειραιά, το οποίο έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί και πιστεύω ότι η αξία του είναι μεγάλη».

Μήτρογλου: «Κάναμε δώρο τον τίτλο»

Την άποψη ότι ο Ολυμπιακός θα μπορούσε να κατακτήσει το πρωτάθλημα αν δεν έχανε πολλούς βαθμούς μέσα στην έδρα του εξέφρασε ο Κώστας Μήτρογλου, μιλώντας στη “Real Sports”. «Εμείς χάσαμε το πρωτάθλημα. Αποδείξαμε στα παιχνίδια με τον Παναθηναϊκό ότι είμαστε καλύτερη ομάδα και δεν είναι τυχαίο ότι τον νικήσαμε δύο φορές. Χάσαμε, όμως, πολλούς βαθμούς στο σε παιχνίδια με μικρότερες ομάδες και κυρίως μέσα στην έδρα μας. Κάναμε δώρο τον τίτλο», δήλωσε ο 22χρονος επιθετικός, επισημαίνοντας ότι οι παίκτες φέρουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την απογοητευτική εικόνα της ομάδας φέτος:

«Δεν ήμασταν όσο καλοί έπρεπε σε όλα τα παιχνίδια. Αν είχαμε σε όλα τα ματς που δείξαμε με τον Παναθηναϊκό θα παίρναμε εύκολα τον τίτλο. Πρέπει πάση θυσία να παίξουμε στο Τσάμπιονς Λιγκ τη νέα σεζόν. Είναι σημαντικό τόσο για εμάς όσο και για την ομάδα να πάρουμε τη δεύτερη θέση».

Επιστροφή την Τρίτη του Πάσχα

Οι ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού θα ξεκινήσουν την Τρίτη του Πάσχα την προετοιμασία για τον εκτός έδρας αγώνα με τον Πανθρακικό, στο πλαίσιο της 29ης αγωνιστικής της Σούπερ Λίγκας. Λογικά θα είναι έτοιμοι γι’ αυτό το ματς οι Λεονάρντο, Ζαϊρί και Τοροσίδης. Αν και για τον τελευταίο υπάρχει η σκέψη να προφυλαχθεί. Σε ό,τι αφορά τους Ντάτολο και Λούα Λούα -εκτός απροόπτου- η καραντίνα στην οποία έχουν μπει λόγω των πειθαρχικών παραπτωμάτων που έχουν υποπέσει θα διαρκέσει μέχρι την έναρξη των πλέι οφ.

Εκκίνηση… στη Superleague Formula

Για αύριο (4/4), στη μεγαλύτερη ημέρα της Ορθοδοξίας, έχει προγραμματιστεί το πρώτο grand prix της Superleague Formula, στην πίστα του Σίλβερστοουν, στην Αγγλία. Ο Ολυμπιακός θα δώσει το «παρών», με νέο οδηγό πλέον, τον Ολλανδό Κρις φαν ντερ Ντριφτ. Φέτος οι αγώνες θα είναι δώδεκα, σε αντίθεση με πέρυσι που ήταν έξι.


sport-fm.gr

Έθιμα και παραδόσεις του Πάσχα ανά την Ελλάδα


Κάθε γωνιά της Ελλάδας γιορτάζει το Πάσχα με το δικό της μοναδικό τρόπο. Έθιμα και παραδόσεις ζωντανεύουν και πάλι στη μεγαλύτερη και πλουσιότερη, σε λαογραφικές εκδηλώσεις, γιορτή της χριστιανοσύνης, της άνοιξης, της ζωής, το Άγιον Πάσχα.
ΘΡΑΚΗ
Στις Μέτρες της Θράκης, τα παιδιά φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα και το περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη στον Επιτάφιο.
Τη Μεγάλη Παρασκευή η πομπή του Επιταφίου σταματά έξω από ένα παρεκκλήσι, όπου εκεί βρίσκεται έτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας.

Τη στιγμή που ο ιερέας διαβάζει το σχετικό Ευαγγέλιο ανάβουν τη φωτιά και καίνε το ομοίωμα. Αργότερα θα πάρουν μια χούφτα από εκείνη τη στάχτη και θα τη ρίξουν στα μνήματα.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Αράχωβα
Ανήμερα του Πάσχα και από το απόγευμα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές.
Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο.
Ακολουθούν χορευτικά συγκροτήματα και το απόγευμα χορεύουν γυναικείοι χορευτικοί σύλλογοι. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται με κλέφτικα αγωνίσματα, όπως το σήκωμα της πέτρας.

Λιβαδειά
Το πιο χαρακτηριστικό έθιμο της πόλης, είναι το πολύ γνωστό και μοναδικό "Πάσχα της Λιβαδειάς", που όχι μόνο διατηρείται αλλά χρόνο με το χρόνο ζωντανεύει μιας και οι νεώτεροι συμμετέχουν με ιδιαίτερο μεράκι και κέφι στο έθιμο του "λάκκου". Μετά την Ανάσταση και πριν καλά ξημερώσει οι κάτοικοι ετοιμάζουν την φωτιά.

Ένας, κάνοντας το σταυρό του, βάζει φωτιά στο σωρό με τη λαμπάδα της Αναστάσεως. Οι φλόγες αγκαλιάζουν το σωρό. Με ραντίσματα νερού και συχνό χτύπημα με ένα μακρύ ξύλο, η θράκα είναι έτοιμη για να ψηθούν τα αρνιά.
Το ίδιο γίνεται σε όλους τους "λάκκους" και ανεβαίνουν οι καπνοί, αναρίθμητοι και πυκνοί, σε τέτοιο βαθμό, που σκεπάζουν τον ήλιο που στο μεταξύ ανατέλλει.
Ναύπακτος
Το βράδυ της Μ. Παρασκευής, πλήθος κόσμου, ντόπιοι και επισκέπτες, ακολουθούν την περιφορά του Επιταφίου, σχηματίζοντας πομπές, οι οποίες διέρχονται από το λιμάνι, όπου είναι αναμμένες δάδες ειδικά τοποθετημένες στις τάπες του Κάστρου, γύρω από το λιμάνι.

Στο μέσον της εισόδου του λιμανιού οι δάδες σχηματίζουν μεγάλο σταυρό, που φωταγωγεί ολόκληρο το λιμάνι παρουσιάζοντας μία φαντασμαγορική εικόνα μοναδικής ομορφιάς.
Το έθιμο αυτό έχει παράδοση πολλών χρόνων που φαίνεται να θέλει να συνδυάσει τη θρησκευτική μυσταγωγία με την ηρωική προσπάθεια του μπουρλοτιέρη Ανεμογιάννη να πυρπολήσει τη τουρκική ναυαρχίδα στο χώρο αυτό.

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Λεωνίδιο
Το πιο εντυπωσιακό έθιμο της περιοχής είναι, όταν το βράδυ της Ανάστασης γεμίζει ο ουρανός από φωτεινά "αερόστατα" τα οποία ανυψώνονται από τους πιστούς κάθε ενορίας.

Καλαμάτα
Εδώ αναβιώνει ένα έθιμο, που πηγάζει από τους απελευθερωτικούς αγώνες του 1821, ο διαγωνισμός των "μπουλουκιών".

Οι διαγωνιζόμενοι, με παραδοσιακές ενδυμασίες και οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με χαρτονένιους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού, με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου.
ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Κύθνος
Το βράδυ του Μ. Σαββάτου επικρατεί το έθιμο του "συχώριου", δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει "διαβάσει" ο παπάς, τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού.

Το πιο εντυπωσιακό έθιμο του νησιού είναι αυτό της "Κούνιας". Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο.
Σύρος
Η Σύρος βιώνει με ιδιαίτερο τρόπο το Πάσχα. Οι δύο Θρησκευτικές της κοινότητες, η Ορθόδοξη και η Καθολική, γιορτάζουν συγχρόνως, με αγάπη κατάνυξη και αμοιβαίο σεβασμό τις Άγιες Μέρες του Πάσχα.

Οι Επιτάφιοι των Καθολικών στην Άνω Σύρο ξεκινούν από τον Ναό του Αγίου Γεωργίου. Στην Ερμούπολη ο επιτάφιος των Καθολικών ξεκινάει από τον ιερό Ναό Ευαγγελιστών οι επιτάφιοι των Ορθοδόξων, από τις ενορίες Αγίου Νικολάου, της Κοιμήσεως και την Μητρόπολη της Μεταμορφώσεως περιφέρονται και συναντώνται στην Κεντρική Πλατεία Μιαούλη, όπου γίνεται κατανυκτική δέηση και ψάλλονται τροπάρια της Μ. Παρασκευής από την χορωδία του Αγίου Νικολάου και Ιεροψάλτες.
Πάρος
Η περιφορά του Επιταφίου της Μάρπησσας, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς κατά την διάρκειά της, γίνονται δεκαπέντε περίπου στάσεις.

Σε κάθε στάση φωτίζεται και ένα σημείο του βουνού, όπου τα παιδιά ντυμένα Ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού, αναπαριστούν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, την προσευχή στο Όρος των Ελαιών, το Μαρτύριο της Σταύρωσης και την Ανάσταση.
Τα μεσάνυκτα του Μ. Σαββάτου, το νησί γεμίζει από φώτα και τον θόρυβο των αμέτρητων πυροτεχνημάτων.
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Πάτμος
Στο νησί της Αποκάλυψης επίκεντρο των τελετών και ακολουθιών αποτελεί ο "Νιπτήρας". Κάθε χρόνο, στολίζεται με λαμπρές βάγιες και πλούσια ποικιλία ανοιξιάτικων λουλουδιών. Την Μ. Πέμπτη, γίνεται αναπαράσταση του "Μυστικού Δείπνου" του Νιπτήρα, σε κεντρική πλατεία της Χώρας.

Το Μ. Σάββατο το βράδυ πριν από την Ανάσταση, το Ευαγγέλιο διαβάζεται σε ηρωικό εξάμετρο με κώντιο και την Κυριακή του Πάσχα στις 3 το απόγευμα, στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η 2η Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.
Ρόδος
Το Σάββατο του Λαζάρου, τα παιδιά γυρίζουν από πόρτα σε πόρτα και τραγουδούν τον "Λάζαρο", συγκεντρώνοντας χρήματα και αυγά για τους ιερείς. Παλαιότερα, αυτή την ημέρα, κανένας γεωργός δεν πήγαινε στο χωράφι του να εργαστεί, γιατί όπως πίστευαν, ό,τι έπιαναν θα μαραινόταν.

Επιτρεπόταν μόνο η συγκέντρωση ξερών κλαδιών για το άναμμα των φούρνων τη Μεγάλη Εβδομάδα για το ψήσιμο των κουλουριών.
Κως
Ενώ οι μεγάλοι είναι δοσμένοι στις πασχαλινές δουλειές και στον εκκλησιασμό, τα παιδιά προετοιμάζονται και αυτά για την Ανάσταση του Κυρίου. Παίρνουν μεγάλα κλειδιά από εκείνα που είχαν οι παλιές κλειδαριές, δένουν με ένα σχοινί το κλειδί με μπαρούτι και βάζουν το καρφί στην τρύπα του κλειδιού, το βράδυ της Ανάστασης το χτυπούν δυνατά στον τοίχο για να εκπυρσοκροτήσει και να χαλάσει ο κόσμος.

Το πρωί του Μ. Σαββάτου, η εκκλησία στρώνεται με μυρωμένα λουλούδια του βουνού που λέγονται λαμπρές (μικρά μωβ αρωματικά λουλούδια). Οι νοικοκυρές φτιάχνουν τις λαμπρόπιτες και το γεμιστό αρνί.
Ύδρα
Την Μ. Παρασκευή γίνεται κάτι το μοναδικό, ο Επιτάφιος της συνοικίας Καμίνι μπαίνει στη θάλασσα και διαβάζεται η Ακολουθία του Επιταφίου, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα κατανυκτική. Στη συνέχεια οι Επιτάφιοι τεσσάρων ενοριών συναντώνται στο κεντρικό λιμάνι, δίνοντας ένα ιδιαίτερο χρώμα. Την ώρα της Ανάστασης τα πολλά βαρελότα φωτίζουν την νύκτα.

Χίος
Ο ρουκετοπόλεμος είναι ένα παλιό Βρονταδούσικο έθιμο που έχει τις ρίζες του στους χρόνους της τουρκικής κατοχής. Αρχικά, οι κάτοικοι των ενοριών του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας Ερειθιανής, εκκλησιών που βρίσκονται αντικριστά, έφτιαχναν αυτοσχέδια κανονάκια.

Με το πέρασμα του χρόνου όμως αυτά εξελίχθηκαν σε αυτοσχέδιες ρουκέτες, βεγγαλικά, φτιαγμένα από νίτρο, θειάφι και μπαρούτι. Η προετοιμασία των ρουκετών αρχίζει αμέσως μετά το Πάσχα για να είναι έτοιμες την επόμενη χρονιά.
Θεωρητικά, νικητές είναι εκείνοι που θα πλήξουν την «αντίπαλη» εκκλησία με τις περισσότερες ρουκέτες. Όμως στο τέλος, είναι δύσκολο να μετρήσει κάποιος πόσες ρουκέτες βρήκαν τον στόχο..Έτσι όλοι καμώνονται τους νικητές και δίνουν τα χέρια.
Οι ποσότητες τα τελευταία χρόνια φτάνουν στις μερικές χιλιάδες και το θέαμα που δημιουργείται από τις ρουκέτες που εκτοξεύονται στον ουρανό του Βροντάδου το βράδυ της Ανάστασης είναι φαντασμαγορικό.
Πολύς είναι ο κόσμος που επιλέγει να περάσει το Πάσχα στην Χίο για να δει αυτό το μοναδικό θέαμα. Τα τελευταία χρόνια έχουν ληφθεί μέτρα για την προστασία των παρευρισκομένων, έτσι ώστε να διασωθεί το έθιμο.
ΕΠΤΑΝΗΣΑ
Κέρκυρα
Την Μ. Παρασκευή στις 9 το πρωί γίνεται η περιφορά του Επιταφίου της Εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα. Το 1574 οι Βενετσιάνοι απαγόρευσαν στους ορθοδόξους την περιφορά του την Μ. Παρασκευή, και από τότε οι Κερκυραίοι πραγματοποιούν την περιφορά μαζί με το Σεπτό Σκήνωμα του Αγίου.
 

Είναι η πιο παλιά και πιο κατανυκτική Λιτανεία που βγαίνει σε ανάμνηση του θαύματος του Αγίου, που έσωσε τον Κερκυραϊκό λαό από την σιτοδεία. Εμπρός πηγαίνει ο Άγιος που έχει θέση χοροστατούντος Επισκόπου σε αυτή την Λιτανεία, και ακολουθεί ο Επιτάφιος. Μετά το τέλος της λιτανείας, ο Άγιος θα παραμείνει στη θύρα του, μέχρι την Τρίτη του Πάσχα για προσκύνημα.
Όταν τελειώνει η ακολουθία στη Μητρόπολη, χτυπούν οι καμπάνες των εκκλησιών και από τα παράθυρα των σπιτιών πέφτουν κατά χιλιάδες, πήλινα δοχεία (μπότιδες) στους δρόμους, με μεγάλο κρότο. Το γνωστό έθιμο είναι ένα από τα απομεινάρια της παρουσίας των Ενετών στην Κέρκυρα. Εκείνοι συνήθιζαν να πετούν την Πρωτοχρονιά, από τα παράθυρά τους τα παλιά τους αντικείμενα και να καλωσορίζουν έτσι το νέο έτος. Οι Κερκυραίοι υιοθέτησαν το θορυβώδες έθιμο μεταφέροντάς το στη γιορτή που ήταν σημαντικότερη για εκείνους, το Πάσχα.
Ένα άλλο επίσης Κορφιάτικο Πασχαλινό έθιμο που αναβιώνει είναι το "Μαστέλο" (βαρέλι). Στην "Pinia" και κάτω από την Μεταλλική Κουκουνάρα που κρέμεται ασάλευτη ακόμα στην διασταύρωση Νικηφόρου Θεοτόκη και Φιλαρμονικής, μαζεύονται οι Φακίνοι, οι αχθοφόροι της πόλης, οι Πινιαδώροι, οι οποίοι τοποθετούσαν στη μέση του πεζοδρομίου ένα ξύλινο βαρέλι.
Το στόλιζαν με μυρτιές και βέρντε, του έβαζαν νερό και αυτοί σκορπισμένοι στο γύρο χώρο, παρακαλούσαν τους περαστικούς, που αυτή την ώρα ήταν πάρα πολλοί, να ρίξουν νομίσματα για ευχές στο νερό. Όταν πλησίαζε η ώρα της πρώτης Ανάστασης, οι Πηνιαδώροι σκορπισμένοι στην περιοχή της Πιάτσας κυνηγούσαν να βρουν κάποιον να τον ρίξουν στο βαρέλι.
Αυτός μουσκίδι έβρεχε τον κόσμο γύρω του, ενώ περνούσαν οι μπάντες μας, παίζοντας το αλέγκρο μαρς "Μη φοβάστε Γραικοί". Στο τέλος έβγαινε ο βρεγμένος με γέλια και χαρές και έπαιρνε τα χρήματα που είχε το βαρέλι.
Το βράδυ του Μ. Σαββάτου γίνεται η Ανάσταση στην Άνω Πλατεία - φαντασμαγορικό, μοναδικό θέαμα. Όλα τα παράθυρα των γύρω σπιτιών ανοιχτά με κεράκια αναμμένα. Τα παράθυρα των μεγάλων εξαορόφων σπιτιών, μαζί με το καταπληκτικό θέμα των χιλιάδων κεριών και των πιστών που παρακολουθούν την τελετή της Ανάστασης στη μεγαλύτερη πλατεία της Ελλάδας, συνθέτουν μία μεγαλειώδη εικόνα.
Ζάκυνθος
Η κατανυκτική ατμόσφαιρα και οι ιδιαιτερότητες του "Ζακυνθινού Πάσχα" με τα ιδιόμορφα "αντέτια" (έθιμα) το κάνουν να είναι ξεχωριστό σε όλη την Ελλάδα. Το μεσημέρι της Μ. Παρασκευής, πλήθος πιστών συμμετέχει στην περιφορά του Εσταυρωμένου που διασχίζει όλη την πόλη.

Στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου των Ξένων, η περιφορά του Επιταφίου, σύμφωνα με παμπάλαιο τοπικό έθιμο, γίνεται τις πρώτες πρωινές ώρες του Μ. Σαββάτου, ενώ με την ανατολή του ηλίου, ο Δεσπότης σηκώνει την Ανάσταση.
Με το πρώτο χτύπημα της καμπάνας, ο Δεσπότης αφήνει ελεύθερα άσπρα περιστέρια ενώ από το καμπαναριό πετάνε στο δρόμο πήλινα δοχεία, όπως και όλοι οι κάτοικοι του νησιού από τα παράθυρά τους.
Λευκάδα
Το βράδυ της Μ. Παρασκευής γίνεται στον κεντρικό δρόμο της πόλης, με κατάληξη την παραδοσιακή, ενετικού στυλ, κεντρική πλατεία, η περιφορά των επιταφίων των ενοριών, συνοδεία Φιλαρμονικής. Το Μ. Σάββατο το πρωί, η Φιλαρμονική παίζει στους δρόμους της πόλης χαρούμενους σκοπούς, ενώ οι νοικοκυρές πετούν και σπάζουν έξω από τα σπίτια τους διάφορα πήλινα αγγεία (το κομμάτι).

ΚΡΗΤΗ
Πριν την ανάσταση, στις Γκαγκάλες Ηρακλείου, όλα τα παιδιά του χωριού μαζεύουν ξύλα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να καεί και τα αφήνουν στο προαύλιο της εκκλησίας. Την παραμονή της Ανάστασης σχηματίζουν ένα βουνό από τα ξύλα και στην κορυφή έχουν ένα σκιάχτρο με ένα παλιό κουστούμι που υποτίθεται ότι είναι ο Ιούδας και την ώρα που ο παπάς λεει το Χριστός Ανέστη βάζουν φωτιά και τον καίνε.

Η νύχτα γίνεται μέρα από τα πυροτεχνήματα, η καμπάνα του χωριού χτυπά συνεχώς και μάλιστα οι παλιότεροι λένε ότι όταν αυτοί ήταν μικροί δεν άφηναν 3 μερόνυχτα την καμπάνα να σταματήσει γιατί το θεωρούσαν για καλό. Ξυπνούσαν ακόμα και τη νύχτα να πάνε να την χτυπήσουν.

www.stifora.gr

H "κατάρα" των ηθοποιών που υποδύθηκαν τον Ιησού Χριστό




Ο θρύλος θέλει όσους ηθοποιούς υποδύθηκαν το ρόλο του ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ να μην έχουν αίσιο τέλος και ευοίωνη καριέρα… Πιστεύετε ότι είναι ένα είδος «θείας δίκης» ή μία σύμπτωση τραβηγμένη απ' τα μαλλιά; Πάντως, ό,τι κι αν είναι, η ζωή τούς αντιμετώπισε σκληρά… 

Η πιο διαδεδομένη και επιτυχημένη ερμηνεία του ρόλου του Χριστού ενσαρκώθηκε από τον ηθοποιό Ρόμπερτ Πάουελ μέσα από την κινηματογραφική μίνι σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι «ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Ο 31χρονος τότε ηθοποιός λατρεύτηκε και αγαπήθηκε από εκατομμύρια πιστούς από όλο τον κόσμο οι οποίοι, όταν τον έβλεπαν, παραμέριζαν για να περάσει, του φιλούσαν το χέρι και έκαναν το σταυρό τους. Το γεγονός αυτό κυρίευσε την καριέρα του ηθοποιού, διότι όλοι τον είχαν ταυτίσει με το Χριστό και κανένας μετέπειτα ρόλος του σε ευρωπαϊκές κυρίως παραγωγές δε μπορούσε να τον αναδείξει περαιτέρω. Άλλωστε, λίγοι ήταν οι σκηνοθέτες που ξεπέρασαν τη συγκλονιστική του ερμηνεία ως «Ιησού» και του προσέφεραν κάποιο ρόλο. Έτσι σιγά σιγά η καριέρα του άρχιζε να παίρνει τον κατήφορο και η τόση μεγάλη επιτυχία του Χριστού έδωσε την θέση της στην απογοήτευση και στα ψυχολογικά προβλήματα που ξεκίνησε να αντιμετωπίζει, σύμφωνα με φήμες. Πάντως σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει κατά καιρούς ο ίδιος, ο ρόλος του «Χριστού» άλλαξε τη ζωή του…
 

Διόλου καλή τύχη δεν είχε και ο δικός μας ηθοποιός Αλέξης Γκόλφης  που ερμήνευσε το ρόλο του Μανωλιού στην τηλεοπτική σειρά «ο Χριστός ξανασταυρώνεται» (1975-76) η οποία βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη. Μετά τη σειρά ο Γκόλφης δεν μπόρεσε να συνεχίσει την καριέρα του, όπως ονειρευόταν, γιατί είχε ήδη στιγματιστεί. Κατέληξε άπορος και εξαρτημένος από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ και πέθανε δυόμιση χρόνια πριν (Αύγουστος 2007) σε ηλικία 59χρονών. Ο θάνατός του μάλιστα αποκαλύφθηκε δύο μήνες αργότερα μιας και κανείς δεν τον αναζήτησε.
 

Το 2004 βγαίνει στις μεγάλες οθόνες η πιο σκληρή ταινία με τίτλο «Τα Πάθη Του Χριστού» δια χειρός Μέλ Γκίμπσον. Ο πρωταγωνιστής Τζέιμς Καβίζελ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων γλύτωσε τη ζωή του από θαύμα ουκ ολίγες φορές. Στην σκηνή πάνω στο σταυρό, ένας κεραυνός ξαφνικά χτυπά τον ηθοποιό, ο οποίος σώζεται κυριολεκτικά από τύχη. Ακόμα μία αστραπή τον χτυπά και στην σκηνή για την επί του Όρους ομιλία. Σε μια άλλη σκηνή του πέφτει ο σταυρός που κουβαλάει και παθαίνει σοβαρή εξάρθρωση ώμου. Στη συνέχεια των γυρισμάτων του δίνουν καταλάθος διπλό χτύπημα με το μαστίγιο και του δημιουργούν μια ουλή στην πλάτη. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, αρρώστησε και από υποθερμία. Μετά από αυτή του την επιτυχία όμως όλες οι πόρτες είναι κλειστές και έχασε  τον ρόλο στην ταινία «Superman returns» που τόσο πολύ ήθελε..

Ο ηθοποιός Τζέφρι Χάντερ ενσάρκωσε τον Ιησού στην επανέκδοση της ταινίας «ο Βασιλεύς των Βασιλέων» το 1961 και μάλιστα όντας 33χρονών! Ο Χάντερ, ενώ μέχρι τότε είχε μία καλή πορεία ως νέος ηθοποιός, μετά τον ρόλο του Ιησού χάθηκε. Εννιά χρόνια μετά την ταινία σκοτώθηκε μέσα στο σπίτι του πέφτοντας στο πάτωμα από εγκεφαλικό επεισόδιο και χτυπώντας θανάσιμα το κεφάλι του.

Στα παρακάτω video μπορείτε να δείτε αποσπάσματα από τις κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές στις οποίες πρωταγωνίστησαν οι προαναφερόμενοι ηθοποιοί και ενσάρκωσαν τον Θεάνθρωπο Ιησού:

stifora.gr


  


Βρέθηκε νεκρό 4χρονο κοριτσάκι σε σακούλα σκουπιδιών -Ύποπτη η μητέρα


Η φωτογραφία της βρισκόταν παντού. Στους δρόμους, στα σούπερ μάρκετ, στην τηλεόραση και στις εφημερίδες. Παντού όλοι ρωτούσαν για την μικρή Paulette Gebara Farah, ένα κοριτσάκι 4 ετών που εξαφανίστηκε στο Μεξικό από τις 22 Μαρτίου.
Το κορίτσι αντιμετώπιζε κινητικά προβλήματα και προβλήματα στην ομιλία. Σε πολλούς θύμιζε την περίπτωση της Μαντλίν, του κοριτσιού από τη Μεγάλη Βρετανία που εξαφανίστηκε τον Μάιο του 2007 στην Πορτογαλία. Αντίθετα από ότι η Μαντλίν που εξακολουθεί να αγνοείται, η Παουλέτ βρέθηκε τελικά νεκρή στο πιο απίθανο μέρος, μέσα στο δωμάτιο της, κρυμμένη σε μια σακούλα σκουπιδιών.
"Υπήρξε μια παρουσία οσμών," ομολόγησε ο Αlberto Bazbaz, μέλος της αστυνομίας του Μεξικό.

Ο Bazbaz είπε ότι αρχικά είχε ειπωθεί από τους εισαγγελείς πως πιθανότατα το κοριτσάκι είχε μεταφερθεί σε κάποιο χώρο εκτός του πολυτελέστατου διαμερίσματός της οικογένειας. Ωστόσο, συγκεντρώθηκαν κάποιες υποψίες στο πρόσωπο της μητέρας, Lisette Farah, αφού εκείνη απαγόρεψε στην άλλη της κόρη να πει οτιδήποτε για την υπόθεση για να μην κατηγορηθεί η οικογένεια ως υπαίτια για την εξαφάνιση.

Η Lisette Farah, ο σύζυγός της, Mauricio Gebara, και δύο νταντάδες βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό για να ανακριθούν τη Δευτέρα, αφού οι αρχές δήλωσαν ότι διαπιστώθηκαν αντιφάσεις στις δηλώσεις τους στην αστυνομία.

«Η Παουλέτ ήταν ένα κορίτσι πλούσιων γονέων που αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας. Γεννήθηκε στις 25 εβδομάδες της κύησης. Είχε προβλήματα στην κίνηση και στην ομιλία. Ένα από τα χεράκια της δεν μπορούσε να το κουνήσει καλά. Όταν την ρωτούσα ποιο είναι το όνομα της έλεγε "Πο.» διηγήθηκε η μητέρα της Λιζετ Φαραχ στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Η αστυνομία του Μεξικού πληροφορήθηκε για την εξαφάνιση στις 22 Μαρτίου όταν η νταντά της διαπίστωσε ότι έλειπε από το κρεβάτι της. Η μητέρα της είπε ότι δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό. Η πιθανότητα να πρόκειται για απαγωγή αποκλείστηκε αμέσως. Κανένας δεν ζήτησε λύτρα.

Τελικά μετά από νέα έρευνα στο σπίτι της οικογένειας, βρέθηκε νεκρή μέσα στο δωμάτιο της. Όπως όλα δείχνουν πέθανε από ασφυξία. Οι Αρχές ανακρίνουν τους γονείς της και εκτιμούν ότι εκείνοι κρύβονται πίσω από την δολοφονία.

stifora.gr